Asgaard Saga voor het onderwijs

Dé digitale revolutie in dyslexiebehandeling

Asgaard Saga is een adaptief behandelprogramma waarin kinderen op ontdekking gaan. Het oefenniveau wordt continue aangepast aan de vorderingen die kinderen maken. Voor het kind is een eigen gamewereld ontwikkeld. De behandelprincipes die in het programma aan bod komen, zijn gebaseerd op recentelijke wetenschappelijke inzichten en op basis van onze jarenlange praktijk ervaring.

 

Asgaard Saga is ontwikkeld door De Lerende Mens, een innovatieve start-up van de Radboud Universiteit onder leiding van professor dr. Harold Bekkering (hoogleraar sociaal-cognitieve neurowetenschappen aan het Donders Instituut voor hersenen, cognitie en gedrag van de Radboud Universiteit Nijmegen). Asgaard Saga is ontstaan uit samenwerking met Berkel-B, dé Dyslexiespecialist en Hulan, bouwer van serious educatieve game. Asgaard Saga is meerdere malen genomineerd voor diverse prijzen binnen educatieve werkvelden.

 

Vele scholen en dyslexiebehandelaars werken al met dit vooruitstrevende programma.
Nú beschikbaar met subsidie via het Nationaal Programma Onderwijs.

Asgaard Saga op school en thuis

Asgaard Saga is dé game voor alle kinderen op basisscholen en in de dyslexiezorg waarmee lezen en spellen worden getraind. Het enige programma in Nederland waarin kinderen echt kunnen gamen. Duizenden leerlingen hebben al gewerkt met Asgaard Saga. Het programma heeft meerdere prijsnominaties ontvangen. Bekijk hier de ervaringen van ouder en kind!

Het programma is adaptief waardoor het programma altijd is afgestemd op de behoeftes van de leerling en kan in het dashboard volledig worden gepersonaliseerd. De leerling kan zelfstandig oefenen of samen met klasgenoten. Het programma kan worden ingezet op ondersteuningsniveau 2 en 3.  Het online portaal geeft u uitgebreide mogelijkheden om uw leerlingen goed te volgen, geeft analyse mogelijkheden en voorziet u van rapportages op leerling- en schoolniveau.

Uitleg over het behandelprogramma

Het avontuur begint

Bij de start van de game kiezen kinderen een eigen karakter (avatar). Hiermee begint het avontuur, het kind is hierin een jonge en vooral dappere krijger. In de wereld komt het kind andere dorpsbewoners tegen die hulp nodig hebben voor hun problemen. Om de dorpsbewoners te kunnen helpen, zal er materiaal (zoals hout of steen) verzameld moeten worden. Met dit materiaal kan gereedschap gemaakt worden of onderdelen die nodig zijn om iets te bouwen.

 

Kinderen kunnen materiaal verzamelen door mini-games te spelen. Dit zijn de huiswerk-opdrachten die vanuit een behandelsessie door de behandelaar samen met de kinderen worden klaargezet. Deze mini-games kunnen ook gebruikt worden om de meerdere werelden in het spel te kunnen ontdekken.

 

Door een hevige storm in het dorp van het kind, is de verbinding met de volgende wereld verwoest. Er is al jaren geen contact meer met elkaar geweest en ze spreken elkaars taal niet meer. Het kind gaat helpen!

Iedere dag oefenen

Het spelen van mini-games kost energie. Hierdoor kunnen kinderen niet eindeloos spelen. Per dag krijgt het karakter van het kind weer nieuwe energie. Het is van belang dat er iedere dag geoefend wordt, dit wordt ook gestimuleerd vanuit het programma. Met dit behandelprogramma wordt de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren lezen en schrijven gestimuleerd. Zo zijn kinderen eigenaar van hun eigen leertraject!

 

Het programma bestaat uit een vijftal modules, met elk hun eigen mini-games. De modules zijn:

 

– Fonologie
– Lezen
– Spelling
– Psycho-educatie
– Eigen doelen en Motivatie

Verhoog de motivatie en leer leerlingen met meer plezier en zelfvertrouwen lezen en spellen met Asgaard Saga

vrouw met hamer

Lekker gamen in een uitdagende wereld

Speciaal voor leerlingen met leesuitdagingen of mogelijke dyslexie

Ouders en uzelf kunnen de vorderingen volgen in het portaal

In het portaal kunt u veel extra informatie terugvinden

Ouders en uzelf kunnen elkaar boodschappen sturen via het portaal

Meer informatie over Asgaard Saga of hulp nodig bij de invulling van het Nationaal Programma Onderwijs?
Wij helpen u graag! Neem contact op met Jan Wilgenhof (jan@delerendemens.nl).

Nationaal Programma Onderwijs

De coronacrisis vraagt veel van iedereen in het onderwijs, van basisschool tot universiteit. De jongste generaties in ons land worden hard geraakt. Het leren is vertraagd, en het sociale leven stond lang stil. Iedereen in het onderwijs werkt zich ondertussen een slag in de rondte. Deze pijn van de pandemie verdient extra aandacht. Daarom trekt de overheid de komende tweeënhalf jaar in totaal € 8,5 miljard uit voor een Nationaal Programma Onderwijs.

Het Nationaal Programma Onderwijs ondersteunt:

Leerlingen en studenten in het onderwijs die het moeilijk hebben, bijvoorbeeld door extra lessen in kleine groepjes mogelijk te maken.

Docenten en andere medewerkers in het onderwijs, bijvoorbeeld met speciale trainingen.

Het Nationaal Programma Onderwijs is gericht op:

De persoonlijke en praktische ontwikkeling van leerlingen en studenten.

Het inhalen en goedmaken van vertragingen, bijvoorbeeld door het onderwijs toe te spitsen op de kern van de vakken.

Met het extra geld kunnen scholen coronavertragingen aanpakken.

Wij bieden u de mogelijkheid deze ondersteuning in te zetten voor meer onderwijs én ondersteuning leerkrachten!

Download de menukaart met ons speciale aanbod en/of lees verder op deze pagina.

Meer onderwijs

Categorie A

Meer onderwijs (binnen of buiten reguliere schooltijden) om bij groepen leerlingen kennis en vaardigheden bij te spijkeren.

Met Asgaard Saga leerlingen zowel op school als thuis laten oefenen met woorden uit de woordpakketten van de spellingmethode STAAL en Taal Actief.

Met Asgaard Saga leerlingen zowel op school als thuis de klank-letterkoppeling, diverse spellingregels en het lezen laten oefenen.

Asgaard Saga past ook binnen categorie F. Faciliteiten en randvoorwaarden (Digitale technologie) in de menukaart.

Categorie B (alleen voor Overijssel en Gelderland)

Effectievere inzet van onderwijs om kennis en vaardigheden bij te spijkeren.

Extra handen in of buiten de klas door een dyslexiespecialist. Deze begeleiding kan individueel worden ingezet of in een klein groepje waarbij aandacht is voor het activeren van voorkennis, instructie, modeling, samen inoefenen, samenwerkend leren, beheersingsgericht leren en feedback. Gedurende de schoolweek kan dit desgewenst worden ondersteund met oefenen in Asgaard Saga op school. Daarnaast kan de leerling dagelijks thuis met Asgaard Saga aan de slag.

Ondersteuning bij uw schoolscan, verzamelen van benodigde gegevens, analyse en verbeteropties en het tussentijds objectief evalueren van uw gekozen interventies uit de menukaart.

Training aan leerkrachten

Categorie F

Faciliteiten en randvoorwaarden.

Training ondersteuning in de klas voor lezen en spellen, waarin de wetenschappelijke inzichten aan bod komen en praktische handvatten worden gegeven (evt. incl. de werking en opbouw van Asgaard Saga).

Aanvragen of meer informatie

Meer informatie over Asgaard Saga of hulp nodig bij de invulling van het Nationaal Programma Onderwijs? Wij helpen u graag! Neem contact op met Jan Wilgenhof (jan@delerendemens.nl).

    Onderwerp

    Door op Verzenden te klikken gaat u akkoord dat uw gegevens worden gebruikt conform onze Privacyverklaring.

    Het laatste nieuws

    • Het doel van De Lerende Mens is om alle kinderen in Nederland beter te leren lezen en beter te leren leren. Leren is een basisbehoefte van ieder mens en geeft kansen voor ontwikkeling en ontplooiing. Dit leidt tot gelijkheid een waardevol bestaan op aarde. Ieder......

    • Asgaard Saga is een revolutionair vooruitstrevend dyslexie behandelprogramma voor de zorg. De uitdagende game omgeving verhoogt de motivatie en het plezier bij de cliënt en het portaal geeft u uitgebreide mogelijkheden om uw behandeling goed vorm te geven. De voordelen voor u als behandelaar: Tijdsb...

    • Nils – Onderzoeker Nils is een gepromoveerd mathematicus. Daarnaast  onderzoeker cognitieve neuroscience en specialist data analyse. Bij De Lerende Mens heeft hij meegewerkt aan het normeringsonderzoek voor onze diagnostiektool. Bekijk ons hele team hier....

    Kinderen worden eigenaar van hun eigen leertraject!