Asgaard Saga

Dé digitale revolutie in dyslexiebehandeling

Asgaard Saga is ontwikkeld door De Lerende Mens en in samenwerking met prof. dr. Harold Bekkering (hoogleraar sociaal-cognitieve neurowetenschappen aan het Donders Instituut voor Hersenen, Cognitie en Gedrag van de Radboud Universiteit Nijmegen), Berkel-B en Hulan. De behandelprincipes die in het programma aan bod komen, zijn gebaseerd op (recentelijke) wetenschappelijke inzichten en op basis van onze jarenlange praktijk-ervaring.

Kinderen zijn gemotiveerd en ik merk dat ze meer oefenmomenten hebben. Het geeft mij meer tijd om tijdens de behandelingen aandacht te besteden aan het aanbieden van nieuwe doelen voor ieder kind op maat. Asgaard-Saga maakt de behandeltijd meer efficiënt en de leermomenten voor de kinderen veel effectiever. ~ Janine van der Westen van Orthowest.

De Asgaard Saga app is uniek door:

vrouw met hamer

Een hoge mate van gepersonaliseerd behandelen;

De uitdagende speelwereld verhoogt de motivatie;

Het kind kan zich vrij bewegen in de gamewereld, er is geen vooraf uitgestippelde route;

Door de samenwerking met de Radboud Universiteit is continue doorontwikkeling gewaarborgd en het programma altijd voorzien van de nieuwste wetenschappelijke inzichten;

Er kan een directe koppeling met het behandelplan en het leerling dossier worden gemaakt.

Wilt u ook graag behandelen met de Asgaard Saga app? Neem dan contact met ons op!

Digitaal behandelprogramma Asgaard Saga

De Asgaard Saga app heeft op 5 februari de tweede prijs (uit meer dan 70 inzendingen) op de IPON beurs voor de “Innovatie van het leren PO Award 2020!” gewonnen. Een digitaal programma dat ontwikkeld is voor de ondersteuning op zorgniveau 4. De versie voor zorgniveau 2 en 3 is momenteel in ontwikkeling! Bekijk de video om te zien hoe de app werkt!

Uitleg over het behandelprogramma Asgaard Saga

Het avontuur begint

Bij de start van de game kiezen kinderen een eigen karakter (avatar). Hiermee begint het avontuur, het kind is hierin een jonge en vooral dappere krijger. In de wereld komt het kind andere dorpsbewoners tegen die hulp nodig hebben voor hun problemen. Om de dorpsbewoners te kunnen helpen, zal er materiaal (zoals hout of steen) verzameld moeten worden. Met dit materiaal kan gereedschap gemaakt worden of onderdelen die nodig zijn om iets te bouwen.

 

Kinderen kunnen materiaal verzamelen door mini-games te spelen. Dit zijn de huiswerk-opdrachten die vanuit een behandelsessie door de behandelaar samen met de kinderen worden klaargezet. Deze mini-games kunnen ook gebruikt worden om de meerdere werelden in het spel te kunnen ontdekken.

 

Door een hevige storm in het dorp van het kind, is de verbinding met de volgende wereld verwoest. Er is al jaren geen contact meer met elkaar geweest en ze spreken elkaars taal niet meer. Het kind gaat helpen!

Iedere dag oefenen

Het spelen van mini-games kost energie. Hierdoor kunnen kinderen niet eindeloos spelen. Per dag krijgt het karakter van het kind weer nieuwe energie. Het is van belang dat er iedere dag geoefend wordt, dit wordt ook gestimuleerd vanuit het programma. Met dit behandelprogramma wordt de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren lezen en schrijven gestimuleerd. Zo zijn kinderen eigenaar van hun eigen leertraject!

 

Het programma bestaat uit een vijftal modules, met elk hun eigen mini-games. De modules zijn:

 

– Fonologie
– Lezen
– Spelling
– Psycho-educatie
– Eigen doelen en Motivatie

Kinderen worden eigenaar van hun eigen leertraject!